Bezpieczeństwo Pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej

Pracownicy socjalni podczas realizacji obowiązków zawodowych stale spotykają się z agresywnymi zachowaniami ze strony swych podopiecznych lub członków ich rodzin. Powtarzające się w ostatnich latach ataki na pracowników ośrodków pomocy społecznej, rosnące zagrożenie przejawami agresji spowodowane czynnikami społeczno – gospodarczymi, wskazują że ignorowanie takich zachowań powoduje jedynie ich eskalację.

Cele szkolenia: 

  • Przedstawienie prawnych oraz praktycznych aspektów postępowania w przypadku wystąpienia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu pracownika socjalnego 
  • Przedstawienie praw przysługujących pracownikom socjalnym  
  • Omówienie obowiązków kierownictwa jednostki, w której pracownik padł ofiarą agresji 
  • Przedstawienie dobrych praktyk postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa fizycznego  
  • Wprowadzenie do tematyki zagrożeń związanych z alkoholem i innymi środkami psychoaktywnymi.

 

Zagadnienia: 

  • Pojęcie i  formy agresywnych zachowań
  • Postępowania pracowników w sytuacjach trudnych  
  • Środki psychoaktywne  
  • Obowiązki kierownictwa placówki w sytuacji, w której pracownik pada ofiarą agresji
  • Ochrona pracowników pomocy społecznej przy użyciu środków prawa karnego.  
  • Ochrona prawno – karna personelu ośrodków pomocy społecznej na zasadach przewidzianych dla funkcjonariuszy publicznych 
  • Hejt w Internecie
  • Zasady sporządzania podstawowych pism procesowych.  

 

Prowadzący:

Radca prawny, ratownik medyczny, psycholog.

Czas szkolenia:

6 godzin dydaktycznych.

logotyp Alphaone biały
Wasze jutro, to nasze wczoraj