Pracownicy socjalni podczas realizacji obowiązków zawodowych stale spotykają się z agresywnymi zachowaniami ze strony swych podopiecznych lub członków ich rodzin. Powtarzające się w ostatnich latach ataki na pracowników ośrodków pomocy społecznej, rosnące zagrożenie przejawami agresji spowodowane czynnikami społeczno – gospodarczymi, wskazują że ignorowanie takich zachowań powoduje jedynie ich eskalację.
Cele szkolenia:
- Przedstawienie prawnych oraz praktycznych aspektów postępowania w przypadku wystąpienia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu pracownika socjalnego
- Przedstawienie praw przysługujących pracownikom socjalnym
- Omówienie obowiązków kierownictwa jednostki, w której pracownik padł ofiarą agresji
- Przedstawienie dobrych praktyk postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa fizycznego
- Wprowadzenie do tematyki zagrożeń związanych z alkoholem i innymi środkami psychoaktywnymi.
Zagadnienia:
- Pojęcie i formy agresywnych zachowań
- Postępowania pracowników w sytuacjach trudnych
- Środki psychoaktywne
- Obowiązki kierownictwa placówki w sytuacji, w której pracownik pada ofiarą agresji
- Ochrona pracowników pomocy społecznej przy użyciu środków prawa karnego.
- Ochrona prawno – karna personelu ośrodków pomocy społecznej na zasadach przewidzianych dla funkcjonariuszy publicznych
- Hejt w Internecie
- Zasady sporządzania podstawowych pism procesowych.
Prowadzący:
Radca prawny, ratownik medyczny, psycholog.
Czas szkolenia:
6 godzin dydaktycznych.